måndag 13 april 2009

Vårtecken

Jag har sett de första (?) svanarna i vår. Ett bra tecken. Hälsa Vakkojärvi ropade jag till dem. Tyckte att de vinkade lite svar.
Svanar i strömfåran och skoterljud, det väcker slumrande vårkänslor från annan tid.
Minnen ska man värna om och förvalta som vackra ädelstenar. De kan vara bra att hitta igen.

Jordens dragningskraft var klart märkbar under joggingrundan. Stegen var aningen trötta och tunga.
Kanske umgänget med Johansson måste begränsas, men vi har så kul tillsammans.

3 kommentarer:

Doris sa...

Ja, visst har dagens väder varit härligt och så sant som du säger så väcks vårkänslorna till liv igen.

Jag kan nog tycka att dragningskraften märks på andra ställen också...Har arbetat hela helgen så då märks den där kraften ännu tydligare och känns...men så kommer då den "inre kraften" och hjälper iallafall orkesmässigt!

Kram till dig från mig.

pyrola sa...

Jag är helt övertygad om att svanarna vinkade tillbaka. Det såg du, eller hur? I minnernas smyckesskrin har jag också många vackra och dyrbara juveler. Tror vi har rätt många gemensamma:-)

u sa...

Hej hej från Kiruna, nu kanske svanarna nått hit redan. Vi hänger här några dagar till.
/Svärdottern