lördag 25 april 2009

Smått och ganska gott

I dag kunde jag med lätta steg ta en smärtfri joggingrunda. Vårruset väntar runt hörnet och tjejmilen är inte så väldans långt borta i tid heller, det är läge att finslipa formen. Johansson kommer att få mindre umgängestid framöver. Men i dag har vi fejsat och addat och allt vad man nu ska göra på en dator. Johansson har myst hela kvällen.

Utanför mitt fönster ser jag "havet" nåja Lillavan då om man är petig. Isen har snart dragit sig undan helt och en bautadelegation av måsar har vårkongress. De skränar och verkar vara oense hela tiden. Finns det en likhet med andra kongresser månne?

Landstinget i Östersund vill sänka nattillägget alternativt ta bort det helt för undersköterskorna.
Heja Reinfeldt "det ska löna sig att arbeta". Eller hur???

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

du, det heter ju faktiskt bodträsket.

snart kommer jag hem! vad fint. då kan vi ge oss ut på gemensamma joggingturer. jag är fit for fight!

Mor sa...

Är du säker på det. Annars kommer jag ändå att kalla mitt hav för Lillavan för det låter finare/ Puss