söndag 19 april 2009

Rapport

Nu är det gjort. Bokföringsprogrammet är behändigt installerat med STOR hjälp av snällsonen.
Nu har min tid som kassör i vår förening startat på allvar.
Nu kommer mycket av min lediga tid att användas till att hålla ordning på inkomster och utgifter.
Vi har fått ett ansvarsfullt uppdrag, Johansson och jag.

Helgen har varit innehålls- och lärorik. På lördag blev jag påmind igen och igen och igen, om hur vi människor undergräver möjligheterna för vårt fortsatta liv här på jorden. Vi kan inte trycka på ångraknappen, det skulle annars vara fiffigt.
Föreläsningen om svartlut intresserade mig mest eftersom den pekade på att det finns mycket bra alternativ till oljan.

Men snälla snälla snälla alla, vi måste vara varsamma om vårt stackars sargade jordklot, annars är vi förlorade.

Söndagen ägnades åt partikamraterna i distriktstyrelsen. Några av oss tyckte att det var ett något avslaget möte, jag tyckte att det var morsomt.

Två sjöfåglar simmade lite förvirrade under Kungsbron. De liksom jag väntar på att segvintern ska ta slut.

3 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

åh! jag vägrar komma hem till ett boden som har snö kvar. åååååhhhhh jag vill inte det ju!
tvinga våren och sommaren att komma NU, okej?

kaj-sa sa...

visst är det trist me segvinter, så därför kör jag en fusk variant åker till Rhodos på söndag, måste bara få lite sol å värme... ;*)

Gittan sa...

ÅHHHH, lyckos dig