fredag 3 april 2009

Glädjeämnen

Dagen inleds med ett ymnigt snöfall. Solen ska ändå kliva upp klockan 4.50 i Luleå i dag. Det gör den nog här i Boden också fast den blygs under täcket. Hur ska denna nya fräscha dag bli månntro? Säkert är att jag åter fått vakna en morgon, och finns inget annat att glädjas åt kan den tanken vara trösterik.

Tvättmaskinen har blivit matad med veckans skörd av använda kläder, kanske sticker jag ut på en joggingtur medan den sköter tvättjobbet. Lyxigt att jag får lägga energin på det och inte måste använda den till att tvätta kläderna för hand. Även det är en gladsak.

I går satt jag i en arbetsgrupp bestående av idel ädel socialdemokrater och tog del av deras 1:a Maj-arrangemang. Vi ska försöka oss på ett samarbete kring detta i år. Det kan bli bra det kan bli dåligt. Alternativet är att inte göra något alls och det kan bara bli dåligt. Människorna jag träffade var snälla och de slog mig inte heller, det tar jag som ett gott tecken.
Vårtecknen är däremot få just nu. Fåglarna sjunger visserligen på morgonen, kanske hela dagen. Snart ska de få främmande av kråkan. Fru och herr kråka ska gästa oss kring den femte denna månad. Välkomna ska de vara.

7 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

men det här lät ju deprimerande.
du har alltid någonting att glädjas åt!
och om du nu inte kommer på någonting på morgonen kan du ju tänka på de tre bra sakerna som du förhoppningsvis tänkte ut igårkväll. visst då, mamma?

pyrola sa...

Va, får ni kråkor först den femte april? Vi har kråkor både med och utan vingar året runt. De bevingade är så kul att studera när de i en flaxande flock beger sig till sitt sovläger, dvs huvudgruvortens ingång. Exakt när det börjar bli för mörkt för dom att navigera. Smarta pippin. Varmt o skönt, +5 året om i gruvorten.

Gittan sa...

Är du säker att det inte är snorkråkor, de finns ju året runt hi hi.
Jag tänker alltid på fem favvisar på kvällen. Utan rangordning: Äldstpojken, gullefjun, mittimellan och två sockerflingor. Glädjesaker som jag evighetsprenumererar på. Allt annat är bonus.

a diary full of love letters sa...

haha åh du är så söt!

Sivbloggar sa...

fick din blog-adress av Ullis. Har också börjat blogga i och med Kina-resan. Adress: sivbloggar.blogspot.com.
Glad vår!
Siv

pyrola sa...

Du kan få en gratisprenumeration livet ut på mig, om du nu vill ha en?

Gittan sa...

Ja, tack!!!