måndag 20 april 2009

Hoppfullt

Nu har åldern satt sig i ryggen, fick ersätta joggingen med en mespromenad. Gympan i kväll får även den suddas ut från min agenda. Trist är det att åldras. Jag får hitta på något annat, nöden är uppfinningarnas moder har någon trösterik person sagt. Dock ska jag behandla min stackars rygg med mildhet.

Fem svanar och massor av måsar träffade jag på min morgorunda, och sjöfågelparet under Kungsbron såg ut att ha fått i hop det. Hanen simmade kärlekskrankt bakom honan, det skulle vara trevligt med en tvåbent sådan i bakhasorna. Alltså en kärlekskkrank inte en and.

3 kommentarer:

Doris sa...

Vill bara säga att just nu ska du INTE börja träna med rockringen!

Och en annan varning; se upp när tvåbenta manliga vårfåglar tinar fram på parkbänkarna runt Bodån...man vet aldrig hur de beter sig?

Gittan sa...

Orrspel Doris är bara spännande, för övrigt har jag min hopvikbara häxkvast i väskan...

pyrola sa...

Beror väl på vilken ande, eller hur :-) ?