torsdag 16 april 2009

Nog nu

Våren har tagit turfritt. Kallt och hot om mer snö. Men ny snö tar bort den gamla. Det får man itutat i sig ända sedan barnsben. "Det är bara bra att det snöar då smälter den gamla snön". Sa min mamma och det fortsätter jag att säga, MEN hur går det till. Och är det inte bättre och trevligare om SOLEN får jobba i snösmältningssvängen. Jag tror att vi häruppe har blivit lurade i alla tider för att inte länet ska avfolkas totalt.

Jag har en vän som just nu ser allt i rosenrött, lyckos hon säger jag, då kvittar det lika om snön täcker hela omgivningen. Jag skulle även jag därför vilja vara opererad för grå starr.

Heja gruvisar som säger nej till lönesänkning. Nu vill man göra den ena försämringen efter den andra i krisens namn. Gammal och beprövad högerstrategi. Enade vi stå, söndrade vi falla.

Ett brev betyder mycket, mitt brev till kära syster kom fram tack vare en snäll brevbärare i Kiruna och favvokompisen som syrrans granne. Det är tur att det går att rätta till det som blivit fel.
I kväll blir det styrkegympa igen efter påsklovet.

1 kommentar:

Doris sa...

Rosaskimmret avtar och jag blir allt mer klarsynt, tur att doktor Åsa var stadig på sin hand.


Och du, din kloka mamma har rätt, "det är den här snön som äter upp den gamla" det är bara så det går till.

Ha en bra helg/ Doris