måndag 27 april 2009

Storstädning

Ledigmåndagen har ägnats åt lägenhetsvård. Jag har putsat alla mina fönster, tvättat och tokstädat i varenda vrå. Här finns inte en tillstymmelse av några änglatofflor, varken stora eller små.
Det blev lite tid över innan styrelsemötet, så jag hann inhandla ett par nya joggingskor och sittdynor till mina nya stolar. Finanskrisen till trots.

Jag hörde storspoven på min morgonrunda. Han förkunnade med sitt kusliga läte att våren är på intågande.

På kvällen knackade lappvantsstora snöflingor på mina rena fönster. Storspovars löften ska tas med cum grano salis, eller en nypa salt kan också duga.

1 kommentar:

pyrola sa...

Storspovar och andra "povar" är som vi vet, INGET att lita på, särskilt inte deras löften. Lyllis som har städat o fint, stoooor eloge!