söndag 12 april 2009

Vänner

Påskdagen ska enligt min Årstidspraktika, vara en glädjedag. Troll och häxor kan inte längre göra skada. Om man tvättar sig i rinnande vatten påskdagens morgon, ska man få klar hy, och hittar man något rinnande vatten ska man hoppa över det för att bli lätt i kroppen.
Hur vädret är denna dag bestämmer också hur sommaren ska bli. Tack för den....grå, grå och kall blir den här i Boden.

Solen har snålat med sin gunst här i Boden. Inte ens en försiktig solstråle har letats sig fram genom de grå cementmolnen. Jag vill göra en reklamation på påskvädret, skickar jag den till SMHI eller ARN? Någon ska ställas till svars. Basta!
Annars har jag ägnat helgen åt eskapism. Då blir tillvaron lite mer spännande och colorerad.

Johansson har mjuknat. Du och jag Johansson, du och jag...

Inga kommentarer: