torsdag 23 april 2009

Stolar och citat

I dag har jag och mina forna kollegor i Kompetensstegen städat ut vårt material från det treåriga projektet. Det blev en hel del samlad kunskap som nu ligger trevligt i mappar och pärmar i mitt redan överfulla skåp,tillsammans med annan tidigare samlad kunskap. Någon dag ska jag......

Skicka ingen stolmontör, inte för att montera stolar i vart fall. Jag är stolt över mig själv, även om den första monterades i hop med hjälp av några affektiva uttryck i den sena timmen i går så gick det betydligt lugnare till på morgonen. Nu står fyra fina stolar i hall och sovrum, väntande på gäster. Bra kvinna reder sig själv.

Min vän Doris förärade mig en liten bok om "Dumma Politiker". Jag tog inte åt mig eftersom jag inte betraktar mig som en sådan. Dvs. politiker, dum kan jag vara både nu och då. Boken bjuder på många roliga citat: " När en politiker säger att vi sitter i samma båt, så var på din vakt-det betyder att det är du som ror". Sagt av Wilhelm Moberg. Nikita Chrusjtjov har sagt så här: "Politiker är likadana överallt. De lovar att bygga en bro när det inte ens finns en flod" (sysslade inte han med politik?)
Roligast tycker jag ändå att Margareta Winberg har uttryckt sig:
" Jag tycker om kvotering till exempelvis politiska uppdrag. I vårt parti har vi en sådan regel när det gäller kvinnor och politiska uppdrag. På arbetsmarknaden är det svårare eftersom det krävs en viss kompetens för ett visst jobb". Hmm....

Mina tidigare så omsorgsfullt omplanterade gröna växter verkar ha ramlat ned i en kollektiv depression. Alla har fått bruna inslag på bladen och hänger håglöst i fönstren.
Råd från blomdoktorn tas tacksamt emot.

I kväll blir det styrkegympa modell light.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Solen, solen Gittan! "Grönisarna" gillar inte solen lika mycket som vi. Men visst har väl du persienner? Släpp ner dem! Ja, det var den här växtdoktorns besserwisserråd.

gittan sa...

Tyvärr det har inte hjälpt, måste vara något virus