onsdag 8 april 2009

Retur

Hemma. Mina fredsliljor välkomnade mig, torra av längtan efter mig och efter vatten. Idag är det dymmelonsdag, mitt i tysta veckan ska vi och kyrkklockorna av någon bortglömd anledning, inte ljuda så högt. Över kyrkklockor har jag ingen talan men mitt eget tal äger jag talan över.

Tåg är ett underbart färdmedel som bjuder på andra saker än enbart transport. Till exempel finns möjlighet att göra nya bekantskaper och diskutera smått som stort, samt njuta av ett glas vin eller två. Jag hade trevligt två gånger, både tur och retur.

Socialnämnden klubbade igenom sitt förslag på tre semesterperioder, men det kommer att gälla från nästa år. Då är det val-år. Jepp..

3 kommentarer:

Doris sa...

Skönt att du har kommit hem, tydligen inga genvägar som satt ditt lokalsinne ur spel...

Ja, tre semesterperioder men inte i år, alltid något och kanske kan vi då få se hur uträkningen på spareffekten ser ut???

Förrresten, har du tagit fram kvasten för i morgon blir det resdags igen!

pyrola sa...

Oboy, vad kul vi har i Blåkulla! Trots ruset kommer en liten kommentar: Vad glad jag är för att ni fick behålla era två semesterperioder. Bra jobbat! Inatt bär det av hemåt igen. Stärkt av häxbrygd och samvaro med likasinnade ska jag svischa norrut i skärtorsdagsnatten ;-)

u sa...

Välkommen hem. A-G förkunnade igår att dymmelonsdag, då ska man sätta lappar på varandras ryggar, och det ska bara stå snälla saker som till exempel "Krama mig" eller "Ge mig ett glas vatten". Hm...
/Svärdottern