fredag 24 april 2009

Längtan

Åter har en dag passerat i mitt liv. Jag har kommit hem välbehållen efter jobbarkvällen och sitter mätt och nöjd i mitt fina hem. Jag tillhör det fåtal av världens befolkning som lever i paradiset. Ändå kände jag mig lite avundsjuk på de två förälskade änderna när jag passerade bron (jo, de är tillbaka från sin bröllopsresa). Att vara tokkär är trevligt. Men sällsynt i mitt liv nu för tiden. Tillståndet hör kanske ungdomen till. Övertyga mig gärna om motsatsen, you folks wherever you are.

Det känns lite stressigt med alla gigantiska snöhögar när det bara är en vecka kvar till första Maj. I dag gjorde regnet en insats och en del av snön försvann. Märkligt nog kommer sommaren ungefär vid samma tidpunkt varje år. Hur vet den när det är dags?

I Irak sprängs människor sönder och samman vad betyder då en försenad vår?

Inga kommentarer: