tisdag 20 april 2010

Svanesång

Nyss, i arla timma, hörde jag svanens hälsning när den flög över mitt tak. Snart ligger den och simmar Vakkojärvi tillsammans med sina fågelkompisar. Den påminner om mitt "förra" vildmarksliv i Kiruna. En liten pust av vemod blåser i mitt öra.
Två änder låg och vaggade kärleksfullt under kungsbron i gårkväll när jag var på hemväg från jobbet. Välkomna ska de vara. Nu väntar jag på storspoven, ett säkert vårtecken.
Nej, det blev ingen ledig dag trots allt. Min kollega blev hindrad av askmolnet på sin hemresa från utlandet och inga vikarier fanns att tillgå. Besynnerligt!!! Farmorsträffen med sockerflingorna blev sorgligt nog inställd. Vi får ta den en annan gång.

Ryggen bråkar med mig i dag MEN ... den konkurrerar ut värken i fötterna.

1 kommentar:

pyrola sa...

Jag ska hälsa till svanarna. Hoppas ryggvärken ger med sig :)