fredag 9 april 2010

Snööverskott

Man ska aldrig ställa undan snöspaden innan valborgsmäss. Kan det vara mitt fel att det vräker ned snö i dag igen, bara för att jag bar ner ... Förlåt i så fall. Kanske borde jag be ett gäng snösparvar om ursäkt också, men är det ändå inte en uppgradering för en simpel snösparv att bli tagen för en vacker sidensvans? Jag tycker då det.
Fredag och sista arbetsdagen på en annorlunda vecka. Helgen är intecknad för bök och stök. Fönster ska putsas och gardiner bytas. Alltså ska en hel del hushållskära tjänster utföras i mitt hem. Jag tänker inte utnyttja dyra skattekronor på detta, jag reder mig själv. Min fantastiska mormor Hilma hade på senare tid i sitt liv, hemsamarit (de kallades så på den tiden) och det var henne väl värt men ... hon städade innan denna person kom för "ingen ska då kunna säga att jag har smutsigt"
Jag tror mig veta att mormors hemsamariter hade det bra hos henne.

Inga kommentarer: