fredag 23 april 2010

Lite matprat

Jag hatar fryspåsar med zip-funktion. "Påsen kan återslutas igen"står det på min inköpta påse med frysta vietnamesiska grönsaker. "Klipp längs kanten" lätt som en plätt och tänk så behändigt OM det hade funkat. Det gör ALDRIG mina påsar. Säkert har min påse med grönsaker blivit några kronor dyrare tack vare den helt onödiga uppfinningen. Å andra sidan har jag fått mig en tankeställare. Det går ju att handla svenska rotsaker som inte är frysta och dessutom inte är förpackade i förargliga emballage. Miljömässigt mycket bättre med mat som inte färdats med flygplan från andra sidan jorden. Jag, vi konsumenter kan med våra val av inköp påverka utbudet.

Läser i dagens tidning om en driftig tjej som ska starta ett gym enbart för kvinnor. Behövs det? Jag tycker att det är trevligt med "gubbarna" på min gympa och har aldrig störts av de de är där. Däremot måste jag erkänna att jag känner mig avundsjuk på alla supersmala snygga UNGA tjejer. Kanske borde jag starta ett panschisgym?

Idafinagullefjun är på andra sidan världen och kryper ner i sin säng när jag kliver upp ur min. Ibland hinner vi träffas just vid det tillfället dock inte denna morgon verkar det som.

Inga kommentarer: