söndag 25 april 2010

Kanske

Nu är det nitton ynka dagar kvar. Om nitton dagar ska jag och min väninna sitta på ett flygplan som förhoppningsvis ska släppa av oss i Palma. OM ... inte Eyafjallajökull bestämmer något annat. Till exempel att alla flyg ska stanna på marken ELLER när vi väl har kommit upp i luften får ställa kosan mot en annan destination. Man kan inte vara säker på något nu för tiden. All ovisshet gör att jag inte törs släppa fram längtanskänslan som brukar börja som ett litet pirr i magen för att sedan som en glad vårbäck, strömma fram genom blodomloppet. Nej, här gäller det att calmera sig. Avsluta med att säga "ja, om det nu blir nån resa". Emellertid kan jag trösta mig med att det då finns pengar till mina tokdyra brillor. Kontant dessutom. Men ... jag villvillvill....

Svenska folkets sympatier för det odemokratiska och otidsenliga kungahuset verkar krokna. Det är då i sanning på tiden.

Inga kommentarer: