fredag 16 april 2010

Skrot, skräp och skrutt

Energidrycken till trots

När jag går mina rundor så är det oavsett var jag ställer kosan, väldigt skräpigt. Ibland får jag också känslan av att trampa runt i ett gigantiskt utedass, otaliga hundlortar ligger överallt ibland sött förpackade i en svart liten rosettknuten påse. Kanske är matte/husse som så ofiffigt försökt kamouflera hundens avföring i en påse, ovetande om att naturen tar hand om det naturen har skapat. Det jag vill ha sagt är: om du inte ids plocka upp din hunds skit så lämna den oförpackad eftersom inte naturen är kodad till att äta upp svarta plastpåsar. Det är äckligt att trampa i hundbajs, men trots allt så gödslar den jorden.
Askan från en Islandsvulkan hindrar i dagsläget folk i norra Europa att flyga. Vilket ställer till det både ekonomiskt och mänskligt för många. MEN ... hur ser det ut för islänningarna som lever nära vulkanen?
En "lycklig Lotta" pryder mitt köksbord. Vi tävlar om vem som har det bäst. Hon nöjer sig med att jag skvätter på lite vatten då och då. Själv tar jag mig en chokladbit som längtanströst.

Inga kommentarer: