onsdag 28 april 2010

Resfeber

Väskan är packad för en Kirunatripp. Den äventyras inte av någon ondsint vulkan. Tåg känns tryggt i dessa tider. Låt vara att resan ibland tar längre tid än beräknat, men då får man ju lite extra resa för pengen. Jag ska försöka få en snikbiljett på Tradera. Det kan lyckas om jag är lite cool. Det är jag sällan vid biljettauktioner. Adrenalinet pumpar genom ådrorna och turbopulsen gör att öronsnibbarna fladdrar. När auktionen är över ska jag oavsett vad resultatet blir, tagga ner med fyrkantsandning.

Dagens horoskop: "Du tycks få anledning att ångra vissa onödiga utgifter. Låt inte andra fatta beslut åt dig". GLASÖGONEN, jag visste det. Dyrglasögonen, jag hade fått två tvättmaskiner för samma summa. Eller en ny dator. ELLER EN KANADARESA. Fast ... det finns två tvättmaskiner i källaren och än lever johansson. Men jag hade ju kunnat vara lite halvblind och flyga till Kanada. Men beslutet är fattat, av mig själv dessutom.

1 kommentar:

a diary full of love letters sa...

sötis, klart du ska ha dyrglajjor!