tisdag 28 december 2010

Tisdagstankar

Två ryska journalister har troligen förgiftats med kvicksilver, det får konsekvenser om man är kritisk till potentaterna i det landet. Jag niger i ödmjukhet och tackar någon förr att jag blivit född i vårt land. Jag har ju inte stuckit under stol om vad jag gillar de styrande, till och med kommunledningen har jag ibland öppet kritiserat. Usch jag hade nog varit proppfull av kvicksilver om jag bodde där. Även om vintern har varit ovanligt grinig så föredrar jag livet här.

Dagens horoskop i NSD lyder: "Avvisa inte ett generöst erbjudande och nonchalera inte andras önskemål, även om du inte delar deras uppfattning i alla frågor". Jösses, får jag ett generöst erbjudande vad det än må vara så självklart är det välkommet i dessa lte orostider vad det gäller jobbet, och jag brukar ju lyssna på andra ... eller ... hmm. Ett förbättringsområde kanske.

I går beställde vi Kanadaresan, mittimellan och jag. I mitten på juli lyfter vi mot ett nordamerikanskt äventyr.

Inga kommentarer: