tisdag 7 december 2010

Inte utan min dotter

Så kom den då, dagen, som för en månad sedan verkade så avlägsen. Idafina reser tillbaka till landetväldigtlångtborta i morgon bitti nästan innan vi hunnit vakna. Det här blir vår sista dag tillsammans för denna gång. Och vi som skulle göra så mycket. Fast en hel del har vi ändå gjort. Umgåtts med mittimellan med flickvän i Stockholm, hälsat på släkten i Kiruna, haft sockerflingedagar, och ätit julbord med storebrors familj. Men allt det andra ...
Det får vi göra till sommaren när jag gör min resa över Atlanten (!!!). Det är ledsamt att skiljas åt men glädjefyllt att veta att min flicka har skapat sig en tillvaro som hon trivs med. Min fantastiska Idafinagullefjun.

I dag fortsätter vi arbetet med omorganisationen som ska bli i kommunens omsorg- och psykiatriboenden. "Hä gär mycke väsen för ingenting" poppar upp i min morgonskalle, inte för att jag vet varför.

Inga kommentarer: