söndag 19 december 2010

Förskottsjul

Oj vad jag har sovit gott i min tillfälliga boning. En lång och välgörande sömn. Det var välkommet efter alla ryckiga nätter.
I går gjorde vi bort julaftonensfirandet. Förvisso med ett begränsat julbord men Jansson fanns på plats. Och prinsesskorv. Och en kålrotslåda som i och för sig hade gjort ett avsteg från den traditionella men ändå ... sojakorven rödlökspajen och falafferna stack väl ut men mättade oss på ett bra sätt. Sedan pepparkasrulle med lingongrädde. Sockerflingorna fick öppna sina klappar i förskott. Hoppas att jag inte blir avslöjad av Wikileaks. Jag vill ju inte göra något olagligt. Men kanske jag har retat upp jultomten.

I dag ska jag ta en snöplumsarpromenad. Det är väder för det.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Jisses vad hungrig jag blir! Önskar jag var där och fick frossa i ditt julbord.

Anonym sa...

Kom hit då =)