söndag 26 december 2010

Annan dag

Nu är glada julen slut slut slut, ja nästan i alla fall. Och då blir det tokrea på alla affärer. Halva priset på det man köpte dagen innan. Fast sånt vet man ju. Det är alltid så varje år. Det jag inte visste var att mina kollegor och jag också snart ska reas ut. Inte som mellandagsrea dock utan lite senare. Den nya organisationen ska sjösättas i februari är det tänkt och då med nya roddare i båten. "Gamla kvastar sopar bäst" verkar vara ett främmande uttryck för de styrande i kommunen.

Jag har börjat morgonen med yoga och kontemplativ promenad i tidig timma. Läkande verksamheter för en orolig själ.

2 kommentarer:

pyrola sa...

I morgon är förvisso en annan dag... Gammal kvast sopar bäst, behåller min, trots att den är avskavd och hopsurrad med metalltråd. Önskar av hela mitt hjärta att din arbetsköpare gör detsamma. Utan fler tjyvknep.

Doris sa...

Sluta oroa dig nu, jag känner att du behövs i den nya organisationen. Det måste finnas bra inkörda kvastar om helheten ska bli fulländad. Det är synd för verksamheten om de inte inser detta.
Kram och du, positiva tankar nu.