måndag 6 december 2010

Oservice

Men ska det vara så jädrans märkvärdigt att få till en hyvens äldrevård? Vad är problemet? Det är väl ingen som inte fattar att ÄVEN äldre och ofta dessutom sjuka människor vill ha det trivsamt omkring sig och äta god mat serverad av vänliga människor på ålderns höst. Varför har någon bestämt att det ska vara tvärtom? Jag vet att man får betala stora pengar som hyresgäst på ett äldreboende. Dessutom ska man punga ut med en vårdnadsavgift för något som man knappt ser röken av, matkostnaden ska vi inte prata om, jag skulle kunna äta ute på restaurang varje dag för den kostnaden och då är det verkligen INTE restaurangmat som serveras de gamla. Ingen av oss yngre människor som fortfarande är vitala skulle gå med på något sådant. , vi skulle föra ett jädrans liv om vi inte fick det vi betalat för.
Kanske skulle man införa en slags omvårdnadsgaranti för de gamla som betalar avgifter till kommunen. Tex. som SJ gör nu för tiden. Kommer man inte fram i tid så får man delar av biljettpriset tillbaka. Något liknande skulle man kunna göra på äldreboende. Pengar tillbaka i börsen om man inte får det man betalt för. Basta!

2 kommentarer:

pyrola sa...

Törs jag hoppas på att dö knall och fall i förtid, än att hamna på någon terminalinrättning?

Beppan sa...

Det där med garanti skriver jag under på. Så´n ska vi ha för våra äldre! Startar du ett parti inför nästa val så röstar jag på dig!