fredag 31 december 2010

Nyårsfundror

Sista dagen på året. Tid för reflektion och kontemplation. Inte hade jag den endaste liten tanke på att jag kunde bli arbetslös, förra nyårsafton. Nä då låg ett arbetsfyllt 2010 ångande framför mig. Men nu ... hur sjuttsiken ska det bli? Min lite dramatiska läggning är igångtriggad. För tänk om ...
Ett aktivt år är till ända. Jag har rest mycket, två utlandsresor minsann och två Stockholmsturer. En resa till släkten i Jämtland och ett par till Kiruna har det blivit. Alla lika trevliga. Mina planer framåt i tiden är att resa. Blir jag utan jobb får det begränsas till inre resor.

Min hälsa är och har varit god under året även om likstelheten är framträdande under tidiga morgontimmar. Dock kan den bevekas med lite yoga.

Dagen skall ägnas åt lite hushållsnära sysslor och hälsobringande aktiviteter. Kanske en vinskvätt till middan. Kanske inte. Läshäng blir det i alla fall i stor utsträckning.

Inga kommentarer: