lördag 18 december 2010

Bostadsbyte

En annan utsikt

Jag har bytt bostad för ett par dagar. Lite camping på hemmaplan. Det är trevligare att byta utsikt än åsikt när man börjar bli gammal och vis. Andras utsikt kan bidra med större insikt om det ena och andra.
Mittimellan har kommit hem med sin flickvän och det föranledde mitt tillfälliga bostadsbyte. Nä jag ska inte stänga in mig hela helgen, självklart ska vi umgås på dagarna, jag sover bara här. Unga par kräver rymd ...

En liten jädrans ondsint bakterie har hittat in i mina luftrör och retar. Den ska jagas bort med min huskur Ipren/Alvedon. Hoppas bara att den också bara är på tillfälligt besök. Vem sjutton har tid med några simpla förkylningar så här i juletider?
Nyssens har jag fått en ny insikt, se så bra att byta utsikt, hårdbröd ska INTE ätas ovanför ett tangentbord.

1 kommentar:

pyrola sa...

Ok, nu fattar jag adressbytet. Ja, varför kommer all skit i tomtetider? Menar inte kärt besök av barn osv... Utan bacellusker, virusar o diverse annat otyg. Som sömnlöshet.