söndag 12 december 2010

Söndagmorgon


Nu svävar en julig doft av kanel, saffran och pepparkakor, trevligt runt i min lilla lägenhet. Påsar av gofika trängs i frysen. Jag vet nästan inte hur det gått till, men i går for jag runt som en duracellkanin i köket. I dag har morgonen inletts med en sovmorgon och kaffemackorochkorsord på sängen. En aktivitet med hög mysfaktor.

Vännen som blev borttryckt från facebook för en tid sedan ville aktiveras igen ... okej, jag har ett stort hjärta dock har hjärnan vuxit sig större så ... det blir en vänskap på mina villkor. Mitt beslut att bara omge mig med hyvens knickedickar står nu för tiden inristad i den kiruianska berggrunden. Sådetså.

Anna Mannheimer får alltid mig på gott humör. Hennes och Thomas Tengbys söndagsprogram står i en klass för sig. Tramsigt och klokigt på samma gång. Jag missar sällan ...
Radion är en trevlig inneboende hos mig, ibland bjuds jag upp till en tokdans och ibland får min hjärna lite stimulans av olika vetenskapliga och icke sådana, rön.

I dag ska jag få ordnig på änglatofflorna som ligger utspridda på golvet lite här och var. En del har fastnat i kaksmetskladd dom får jag ta i med hårdhandskarna och Ajax för att få bort.
På eftermiddan ska jag dansa till afrikanska rytmer, hänryckt och vilt på Hildursborg. Dit längtar jag redan.

1 kommentar:

a diary full of love letters sa...

det var ju värst, att man ska till å storbaka (FLERA sorter) precis när jag åker till kanada. jo jo.

förresten, "knickedick" måste ju vara det bästa ordet. det låter så härligt busigt tycker jag.