lördag 12 juni 2010

Utveckling



Visst svor jag ibland över slarvhögskläder på golv och alla tusen skor i hallen

Visst var jag ibland irriterad över att toabesök krävde både planering och inbokning på morgnarna

Visst stördes jag ibland över att inte få långprata i telefonen utan att någon hade ett viktigare samtal och måste ringa precis då

Visst blev jag sur ibland över att någon hade druckit upp mjölken som skulle sparats till morgongröten. Gud välsigne Statoil!

Visst blev jag ilsken ibland över att sällan få någon datatid

Visst fanns efterkrav på osovna nätter när väntan skapat hotfulla monster som tack och lov sprack i dagsljus

Visst lät målbrottsröster i flickrummet skrämmande i otränat öra
liksom en retsamt ljuv flickröst hördes främmande i det oskyldiga pojkrummet

Men då, när jag var upptagen med att söka förändring, hade ni redan hittat era egna vägar.
Nu sitter jag ensam i mitt jäkla välstädade hem och ibland längtar jag ... efter lite kaos.

Mor

Inga kommentarer: