torsdag 10 juni 2010

Bodenkärlek

Äppelblom


Åkersenap


Rödblära


Nordan kröker "min" fontän i dag. Hoppas solen kan mildra kylan. Den gör nog så gott den kan denna bistra försommar.
Idag firar att jag mina 25 år som bodensare. Trevligt har det varit till största delen. Här har jag fött och njutit av mina två yngsta, som nu har hittat andra ställen att bo på, här har jag mitt arbete som jag trivs bra med, här har jag mina vänner, dock finns min käraste vän kvar i Kiruna av någon underlig anledning, här har jag min kärlek fast vi inte längre bor tillsammans, här bor min äldste son med sin fina familj, här har jag skapat mitt eget hem det allra första i mitt liv och jag har det gott.
Boden är en vänlig stad, utan mördarbackar som jag är van från min förra hemstad, Kiruna. Jag utnyttjar de trevliga promenadstråken för det mesta varje dag. Bäst är strandpromenaden vid mitt "hav". Många nya och gamla tankar har luftats här. Naturen är läkande.

I eftermiddag ska jag vara med på sockerflingornas skolavslutning och förmodligen drabbas av en kraftig hösnuveattack.

Inga kommentarer: