tisdag 29 juni 2010

Sonbesök

I dag kommer min mittimellan hem. Sonen som blev till när mitt liv övergått till sensommar. Tjugo år efter sin storebror. "Man ska inte ha dom för tätt" skojsade jag till det när någon påpekade åldersskillnaden. En vecka ska han gästa mitt hem. En guldkantsvecka som förmodligen till viss del kommer att bestå av fotbollsteve. Det står jag ut med.

Ungdomsarbetslösheten är högst i Sverige av nästan alla EU-länder. Hur fasiken ska vi få till det. Att kunna försörja sig själv måste vara det mest primära i en människas liv. Jag har aldrig provat på att vara utan jobb sedan jag fyllde femton år. Några års tjänstledighet för studier och några månaders barnledighet har kommit och gått, däremellan har det varit jobb. Min fasa nu är att bli utsåld till någon privat aktör som tycker att alla över femtio ska stoppas upp och ställas ut på något museum.

Solen ser vänlig ut idag och "min fontän" är utan vind. MEN det blir sämre säger den glada radiorösten. Åskig och regnig blir fortsättningen.

Inga kommentarer: