torsdag 3 juni 2010

Mördare

Nix, jag har inte köpt vare sig Israelisk avvocado eller apelsiner på åratal MEN produkter från Hälsans kök har glidit ned i min matkärra. Den goda sojakorven är tillverkad i detta mördarland. Slarv är orsaken, jag har inte läst eller brytt mig om var produkten är gjord. Det blir inte svårt att avstå, det finns annat att äta. Jag är även med i en grupp på facebook som fördömer de israeliska militärernas illgärningar. Men jag tar avstånd från inlägg som att man ska utplåna israeler från jordens yta eller liknande, jag vill inte bli likadan som fienden. Hoppas att Israels regering märker mina protester. Dock är jag i gott sällskap.

Tokiga tankar har dykt upp i en styrelseordförandes huvud. Han har fått en idé om att sälja ut statens goaste mjölkko, LKAB, NU när den fetaste grädden kläms ut ur juvren. Jösses karln har glömt blåmjölksåren när staten räddat företaget.

En körtel på min hals har löpt amok och jag ser ut att få ett extra huvud. Det behövs kanske i denna snurriga värld.

Inga kommentarer: