onsdag 30 juni 2010

Festival


Från min utkik ser jag festområdet sprida ut sig. Karuseller och öltält och annat som kan vara trevligt. Boden Alive är en årlig återkommande festlighet som lockar ut oss, ung som gammal.
Ingen inträdesavgift behöver man punga ut med som kan vara ett hinder.
I detta nu berättas det på nyheterna att Hultfredsfestivalen blir inställd i år på grund av för få sålda biljetter. Jag kommer i håg när mina ungdomar fick lov att bevista detta åtråvärda evangemang under förutsättning att jag skulle finnas på behörigt avstånd. Dock blev jag helt FÖRBJUDEN att överhuvudtaget delta i detta spektakel. Det var inte helt lätt att lämna mina ungar i det gigantiska tältlägret för att boka in mig en mil därifrån, i Lönneberga.
Trots min vanliga oro så överlevde vi alla, jag delade förresten boende med Åsa Jinder och hennes man så helt kulturlös blev inte min vistelse.
I kväll hoppas jag att solen sprider ljus på oss alla här i Boden.

Inga kommentarer: