måndag 7 juni 2010

Demokrati







I går, nationaldagen, i dag, och alla dagar, Sverigedagen. Jag är stolt och glad över att få förmånen att leva i ett land där: Alla får gå i skola oavsett kön. Man får bli tokkär i vem man vill och kyssas på öppen plats, utan att vi blir stenade till döds. Vi kan be vår statsminister fara åt he ... utan att vi bli steglade på torget. Vi kan ... ja, i stort sett vad vi vill inom lagens gränser givetvis. DEMOKRATI stavas det. En självgående självklarhet har vi fått för oss. Det är det inte.
Det är det inte. DET ÄR DET INTE!!!


En anledning till att jag trivs bra med mitt arbete är att mina kollegor (arbetskamrater är visst ett omodernt ord) har möjlighet och tar den, att påverka våra arbetstider. Vi blir även hörda på för det mesta. Direktdemokratin flödar, då mår jag bra.
Forskning pågår, just nu om miljögifter genererar till fetma. Tja, sväljer man tillräckligt många petflaskor fetmar man nog till.

I dag återupptar jag motionerandet, nu finns det bara en knöl på halsen, den får jag leva med.

1 kommentar:

Anonym sa...

VAD har Du för knöl???! Har Du varit till doktorn?!