tisdag 8 juni 2010

Ledare


Osäker känns valutgången till hösten. Tidningarna (högerns högtalare) basunerar ut senaste demoskopstatistiken eller andras mätningar. Oj. alliansen leeeder nästan. Mona Sahlin är sååå dååålig och Lars Ohly ... Men Wetterstrand och Reinfeldt har svenska folkets gillande, så skriver de, journalisterna i kvällsblaskorna. Själv köper jag sällan, NSD och Arbeteren är mina nyhetsbevakare. Det blir en annan vinkling och balans av både det ena och det andra i de tidningarna.
Icke förty får man negligera mediapåverkan. Det behövs karismatiska ledare som kan föra ut sitt budskap. MEN vi (alla) måste skaffa oss en egen insikt och analysera och sortera bort vad dessa politiker har att förmedla. Ingen ska få mig att tro att moderaterna vill arbetarkollektivet väl. Det blir en spännande höst. Utgången är oviss. Mitt tips är att M och MP ingår äktenskap. Skulle satsa några spänn om det var möjligt.

Min kompassnål brukar få fnatt när jag är på ny mark. Ändå kan jag låta övertygande (tjurig) och få en och annan att gå samma väg som jag, och vi går fel allihop.
Lite så är det i politiken tror jag.

I dag blir det några promenader i solen? kortspel och lite korsord. Mor är här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag vet det där med din kompassnål - jag kommer i håg i Lund.

Gittan sa...

vad?

Doris sa...

Jag säger bara Sturebadet - Stureplan!!!