onsdag 16 juni 2010

Hemresa


Mors väska är packad för hemresa. En och en halv vecka har hon varit gäst hos mig, om en mamma kan vara gäst. I dag far hon hem, redan längtar jag efter henne.
Väskorna är packade och resklara fem timmar före, hon vill vara i god tid. Lite som jag, ofta är jag i hysteriskt god tid på tågstationen,helst en timme innan tåget ska åka. Mest för att insupa atmosfären. Det är något visst med tågstationer. Jag brukar roa mig med att studera medresenärernas packningar och utifrån det bedöma deras karaktärer. En väska kan säga så mycket. Inte för att jag någonsin eller nästan aldrig, får veta om jag har rätt i mina studier. Men lite kul är det och gratis.
Farmorsveckan lunkar på, igår blev det lite shopping, fika på stan och sockerglasyrmålning. Kladdigt men roligt.

Inga kommentarer: