söndag 28 februari 2010

Mat och prat

Jag stötte på henne igen, hon som vet allt och bäst, i hela världen. Hon som har fått för sig att hon kan strö råd och dåd hursomhelst. Nå i går efter gympan när jag hällde ut mitt överblivna vatten från den medhavda trendiga vattenflaskan, tittade hon på mig och fällde följande fullständigt i mina öron, onödiga kommentar; men det är ju nuuu man ska dricka äääfter träningen och duvetvälattmanskadrickamycketnärmantränardet ärjujääätteviiiktigt!!!
Jo, jag vet men förhelv ... jag pinkar ju ner mig då på hemvägen jäkla viktigpettra fattar du inte det. Nä, jag sa inte det, vem vill väl avslöja sådant.
Jag har mött samma besservisser i andra sammanhang. De uppträder i olika skepnader och inte sällan är det en man som tror sig veta vad som är bäst för mig. Min konvertering till vegetarismen har jag fått försvara otaliga gånger, varför. Jag ber inte NÅGON förklara för mig varför han/hon väljer animalisk föda. Det skulle inte falla mig in. Även om det finns massor av argument mot köttkonsumtionen.

I dag ska jag lyssna på ett radioprogram som heter "Matens pris". Hoppas att fler än jag får tillfälle till det.

1 kommentar:

Doris sa...

MEN kanske skulle du sagt nåt om ditt pinkproblem -VEM VET- du kanske hade fått ett bra kniiiptrick av "henne" hon som vet allt.