söndag 7 februari 2010

Musik.

Naket och skört, men ändå ... livet.

Jag brukar inte se på schlagerfestvalen, det blir lite för mycket av det goda, i min smak. Men i går kväll blev rumpan för tung i tevesoffan att jag såg det mesta. Anders Ekborg sjunger fantastiskt MEN vilken dålig låt han fått. Olas var bättre men bäst var Salem Al Fakirs bidrag.
Det är gullefjun som introducerat honom för mig. Jag har själv inte så många "egna" Jerka förstås, Elvis på medeltiden, Uffe såklart och Leonard Choen. När äldsten var yngling lärde han mig i viss mån tycka att AC/DC och Scorpions var lyssningsvärda.
Musik är läkande har jag läst någon gång och jag blir glad av att lyssna, däremot blir ingen glad när jag sjunger.
I morgon är det två år sedan vi tog avsked av brorsan.
"Livet måste levas framlänges, men kan bara förstås baklänges" Kierkegaard.
Den gode filosofen får ursäkta, min brors för tidiga död förstår jag mig inte på.

Inga kommentarer: