tisdag 23 februari 2010

Problem

I väntan på ...



I dag ska jag tydligen ställas inför problem av praktisk natur som jag ska lösa vis av tidigare erfarenhet, allt enligt dagens NSD-horoskop. Det låter ju som en helt vanlig dag i mina öron. Vilken dag är helt problemfri? Inte någon av mina dagar i alla fall. Och skulle jag vilja vagga fram i livet på en räkmacka? Utan motgångar. Bara låta problemen fläkta runt likt en mild fönvind.
JAAA!!!

Moderaterna har problem kring sin redovisning av partistödet läser jag på ledarsidan i min favvomorgontidning. Enskilda krösusar donerar avsevärda summor för att partiet ska bevaka dessa rika människors intressen. För att inte tala om Svenskt näringslivs finansiering till de blå.
Det verkar som transfereringen sker dolskt i mörka gränder. Fritt från demokratisk insyn.
Det borde svenska folket ha problem med.

I Vancouver åks det svenska skidor som aldrig förr och vi (?!) har tagit flera medaljer. Nu planeras det här i Norrbotten hur vi ska ta emot våra (?) skidhjältar. Två är redan anställda av LKAB utan att ens behöva kliva ned i gruvan, en ska få eller har redan fått en tomt av sin kommun och fortsättning följer. Nej, jag missunar ingen ära och berömmelse, men de här människorna är ju redan hyllade. Medaljer och mediauppvaktningen borde väl vara nog. Trots allt är de en priviligierad grupp ungdomar som får möjlighet att utöva ett intresse som de verkligen brinner för.

Inga kommentarer: