måndag 22 februari 2010

Stjärnor och glömska




Stockholm utan snökaos


Dagen ser ut att domineras av en gammal motsättning, och en viss relation tycks just nu gnissla betänkligt, säger astrologen på NSD. Vilken start på den här veckan. Det hade varit trevligare att läsa om kärlek och pengar. Å andra sidan är det just det som brukar skapa motsättningar och gnissel i förhållanden, passion och pluringar. Det kan verkligen ställa till det för hos oss arma ... men är ändå trevliga ingredienser i ens liv.

Jag har tappat bort ett namn. Igen. Den här gången är det en regissör som plötsligt har ramlat ned i glömskans töcken. Inte mannen i fråga, jag kan nämna flera av hans filmer och ser hans person klart framför mig. MEN VAD SJUTTON HETER GUBBEN!!!
Det är så jädrans retfullt och i sig skrämmande att tappa bort namn.
En föraning om vad som komma skall.

Tågetrafiken står stilla i Stockholm och folk uppmanas att stanna hemma. Alla? Är huvudstaden nedsläckt undrar jag? Är affärerna stängda? Nu är verkligen alla nollåttor insnöade. Mer än vanligt.

Guld till Sverige och Elofsson gråter i teve. Jag gråter snart över att det aldrig tar slut. OS. Nu vill jag se gokväll och fråga doktorn och ...

I dag ledig dag efter en arbetsfylld helg.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Regisörren: Quentin Tarantino, min favvo?

pyrola sa...

Stavade regissör fel, sorry