lördag 6 februari 2010

Avtryck

En defekt ? upptäcktes när jag beställde mitt pass i går. Mina fingeravtryck har nära nog försvunnit på pekfingrarna. Jag fick göra om avtrycken flera gånger på två röda lampor i en apparat som för övrigt skötte om fotograferandet och namnunderskriften. "Gnugga fingertopparna i pannan" föreslog kvinnan bakom disken, tre gånger lydde jag hennes råd. Men icke sa Nicke. " Det får duga" lite sur lät hon allt. Jag kände mig aningen skamsen över mina defekta fingertoppar, kanske har jag alltid haft svaga fingeravtryck. Gör jag i så fall ett lika svagt avtryck på omvärlden. Tänk om jag håller på att bli osynlig och processen har startat med mina arma pekfingrar. Eller är det bloggandet och min aktivitet på Facebook som fått sådana konsekvenser? Och tänk om de inte släpper in mig på Mallorca!!!

Dagen ska präglas av partivännen Anna Hövenmarks råd på vad en bra dag ska innehålla. VFSH. Med andra ord, Vad Fan Som Helst.

Inga kommentarer: