onsdag 3 februari 2010

Tokigheter

Längtar

Trots att jag som kvinna kan skriva under på att det existerar en könsmaktsordning i vårt land, har vi kommit långt med jämställdheten i jämförelse med andra länder. I Jag läser i boken "Historiens underbara värld" att I Ohio är det inte tillåtet att klä av sig inför ett fotografi av en man, om man är kvinna.

Eller i Reading, Pennsylvania, får inte kvinnor hänga ut sina underkläder på ett klädstreck utan att ha en döljande skärm runt omkring.

I Owensbora, Kentucky, får inte kvinnor köpa sig nya hattar utan att deras män provat dem först. (Den tyckte jag var ganska söt).

Den här då, holy smoke!!! Enligt en gammal lag i Michigan får en man trakassera sin hustru om hon försöker lämna honom. Mannen har rätt att följa efter frun på gatan och slita av henne kläderna, plagg efter plagg, eftersom det är hans egendom.

i Memphis, Tennesse, får ingen kvinna framföra en bil om det inte går en karl framför den med en röd flagga i handen!!!
Det verkar som Obama har en del att göra.

Vi har en hel del gamla landskapslagar i Sverige också, som en del män fortfarande tror är aktuella.

I dag ska jag fortsätta min utbildning i att kunna få andra människor att göra som jag vill och tro att de själva valt det. Är inte detta lite magiskt?

Inga kommentarer: