måndag 15 februari 2010

Kläder.

I Brasilien firar man nationella underklädesdagen i dag. Undras hur de gör då. Går de ute i sina närmastkroppenkläder eller ...? Kul om vi också skulle applicera denna företeelse. Mina noppiga antisvettkalsonger borde imponera.

Enligt min "Årspraktika" kallas denna dag för fastlagsmåndag eller också för "blåmåndag/bullamåndag". På Gotland bakar, bakade man "hetväggar" av tyskans "heisse Wecken, kornbrödsbullar med fläsktärningar i. (Blää).
Jag har redan tjuvätit två läckra semlor, men får säääkert i mig en till i morgon.
Allt det feta man satte i sig skulle lagras i kroppen inför den 40 dagar långa fastan före påsk, men den hoppar jag.
Eller inte med tanke på Mallisresan, då tar jag ersätter mina noppiga antisvettkalsonger med en läcker bikini. Kanske det tarvas en 40-dagars fasta för det.

Inga kommentarer: