fredag 5 februari 2010

Fundror

Måhända lider jag av ett par enfaldighetssyndrom, men nu har jag återigen blivit inspirerad till en ny novelltävling. Den förra gav inget resultat men nu jä... Frågan återstår: vad ska den handla om? Jag har något oförlöst inombords något som jag vill berätta. Men det glider undan som fötterna på en slätplogad trottoar hela tiden. Första priset är en kryssning för två personer, det vill jag absolut INTE vinna eftersom jag får ångest bara jag tänker på att vara ute till havs, men ändå ...

I dag är jag ledig och ska ta itu med lite praktiska saker. Den börjar närma sig, Mallisresan. Vad behöver jag göra? Passet från 1980 har nog gått ut det måste jag förnya. Beställa specialsandaler för mina tokiga fötter, sommarkläderna kan jag vänta med.
Lite tvättochstäd ska denna dag också ägnas åt. Mitt sinne är ljust och kroppen som ny efter nattvilan, det här blir en hyvvens dag.

Inga kommentarer: