onsdag 10 februari 2010

Glömska

Fornminne

Irriterande glömska. Jag tog med mig linsbiffar till jobbet i går som skulle avätas på rasten. Men ... nix inga biffar fanns där när det var dags. Min goda biffar var borta, puts väck. Jag backade bandet, hade jag stoppat ner de små läckra, näringsgivande läckerheterna i ryggsäcken? Jo, tillsammans med bananen och apelsinen. Jag var helt säker. Tyvärr fann jag dem inte. Som tur var hade jag ett par ägg och lite grönsaker att ta till i stället.
När jag kom hem hade jag fått en bok från min bokklubb som jag glömt att avbeställa. "Lyckofällan". Konsten att stå ut med att vara olycklig. Jag ska läsa den och försöka stå ut med att den kostade 265 onödiga spänn. För jag vet att man kan vara både olycklig och lycklig i samma liv. Det kan jag stå ut med så länge jag har minnet kvar. Dock finns det en hel del i mitt liv som jag gärna glömmer bort. Men tror någon ... ? Linsbiffarna hittade jag för övrigt i skafferiet i morse. Nu ligger de i soppåsen, de såg lite olyckliga ut.

Inga kommentarer: