måndag 1 mars 2010

Mars

Vårsolsdyrkare från förr



Mars, välkommen ska du vara. I dag minus tio grader. Mer snö har fallit på oss, nu nästan en meter djup. NÄÄÄR ska den tina bort???
Mars är en slags mellanmånad, inklämd mellan vinter och vår. I slutet ska väl det börja bli några dagsmejor med trevligt slask och otrevlig morgonhalka.
För snart 22 år sedan föddes Idafinagullefjun, den 20:e denna månad. Det stackars barnet fick heta Henrik sin första timma i livet. Detta på grund av en lustgasförvirrad moder hade fått för sig att vara skapt för att endast föda fram gossebarn.
Inget ont om dem för övrigt. Nåja, en nykter fader ställde allt till rätta och det blev ett roligt minne.

I dag säger stjärnorna att "kräftan bör nu undvika att uttala sig alltför tvärsäkert om ett och annat hon inte är riktigt insatt i" Men ... det gör jag aaaldrig eller ... Jag ska ha det i minnet i dag.
Vad händer förresten om jag gör tvärsemot. Om jag blir en sådan där besserwisser som jag tycker så illa om. Jag ska verkligen tänka mig för hela dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ja, vi vet vem du brås på?! Fast lite grann är jag likadan, jag kan till och med övertyga människor om saker som jag kommer i håg fel. Men jag försöker verkligen tänka en gång till.

Gittan sa...

Liiiite grann??? Du är ju mormor Hilma i ett ...