fredag 12 mars 2010

Nog nu

Om 15 veckor ... midsommarafton

Jag läser i Arbetaren att ledande högermänniskor väljer bort sina smycken och annan utstyrel som skulle skilja dem från kreti och pleti när de framträder i media, de vill verkligen framstå som det nya arbetar partiet.Holy smoke, vilken planet kommer de ifrån?
Deras avskalade framtoning lurar inte mig i alla fall. Deras ambition att återinföra pigan är ett solklart bevis på att de vill öka skillnaderna på arbetare och rikknösar. De som verkligen kan betala för städhjälp ska få göra skatteavdrag på det arbetande folkets OCH penisonärenas bekostnad. Vi borde protestera mer och verkligen skramla på gator och torg över denna jäkla orättvisa.

Bemanningsföretagen poppar upp som spam och är lika irriterande. Arbetsgivarna verkar lika upphetsade som en kåt tonårsyngling på att sälja ut sina anställda till de som är billigast. Som man gjorde förr, med gammelfolket. Kanske jag blir satt på reahyllan, för vem vill betala för en snart 62-åring med specialskor?
Det var för övrigt Mona Sahlin som under sin tid som arbetsmarknadsminister, avskaffade lagen mot bemanningsföretag från 1936. Kanske något för oss arbetare att komma i håg.
Men ännu vill Bodens kommun ha kvar mig. Det är jag glad över.



I morgon kommer sockerflingorna att göra en farmor med schlagerfestival och godisfrossa.

Inga kommentarer: