torsdag 11 mars 2010

Tidspillan

Jag äger mycket tid numer. Förutom jobbet då. Men sedan. När jag kommer hem. Jag vet inte var den tar vägen, tiden. Dagarna kommer och går och jag vaggar lik en anka med tidströmmen. Partipolitiken har jag packat ned i källaren, må den vila i frid. Där blir några timmar över.Just nu grunnar jag på något vettigt att lägga några stunder på. Måla eller skriva mer eller uppdatera engelskan eller röda korset eller mera tid med barnbarnen eller ... bli förälskad. Det brukar sluka både kraft och tid.
Många säger att de kan spara tid. Det kanske ger bättre avkastning än pensoinen. Det tror jag att jag ska göra. Sätta in två timmar om dagen som jag annars skulle ha slösat bort på tevehäng. Kanske på COOP-kontot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet Du, man behöver inte vara så Ambitiös!!