torsdag 18 mars 2010

Torsdagsblandning

Insnöad

I dagens NSD läser jag att det är få republikaner i Norrbotten jämfört med övriga landet. Lite förvånande med tanke på att här uppe finns vi flesta "röda". Kungahuset är ett föråldrat system som inte hör hemma i ett modernt och demokratiskt samhälle. I och för sig frågar jag mig om det är så demokratiskt egentligen när den ekonomiska makten har tagit i trä och sagt turfri. En vanlig simpel medborgare har liten eller ingen makt över penningpåsen. Chefernas chef, Urban Bäckström tycker att löntagarorganisationerna ( själva ordet löntagare är felaktigt, vi TAR ingen lön vi är FÖRSÄLJARE av vår arbetskraft) måste besinna sig och får oss att tro att vi spär på arbetslösheten ytterligare om vi begär en rimlig ersättning för vårt arbete. I själva verket ser stora företagsledare till att plundra företagen i stället för att investera.

Äntligen har världen tagit beslut om att förbjuda klusterbomber. Vem i herrans namn har uppfunnit dessa. Fasiken, världen är överfull av dårar!!!

Idag har jag en vilodag inför jobbarhelgen, den ska jag investera i en hälsopromenad med pratsällskap.

1 kommentar:

pyrola sa...

Åh, vad bra du är! Allt är så sant så. Tur att du finns.