söndag 14 mars 2010

Sovkompisar

Hanna och Johansson



Middag hos farmor

Det är inte ofta jag har s0vsällskap men i natt delade jag säng med en av sockerflingorna. Den andra låg i extrabädden tryggt bredvid. Varm och skön har natten varit men ibland har en liten fot ...
Nu, strax efter klockan sex på morgonen är vi alla vakna och letar ... vi letar alltid efter något när de är hos mig. De har så många små yttepryttlar som sugs ned i svarta hålet. I dag verkar ett ovärdeligt armband försvunnit på något mystiskt sätt.

Äsch han vann inte, fast det var bra nära, Salem Al Fakir. Men då hade hon somnat, hon som skulle se hela schlagerfestivalspektaklet och som ringt och röstat på sötpojken Eric, jag ringde såklart på Salem. Lillasyster hade gått till sängs långt innan det började.

I dag fyller min systerdotter år, kan det verkligen vara 24 år sedan ...?
Hoppas hon känner grattiskramen från mig.

Inga kommentarer: