onsdag 31 mars 2010

Dymmelonsdag

Påsken är en lite knepig högtid. Ägg ska målas, påskharegåvor ska fixas, julmat ska ätas och mitt i alltihopa ska man åka skidor eller ligga på en is och pimpla ful-lake och frysa om både händer och fötter. Dock slipper jag undan det mesta av det. Kanske tar jag mig en sväng till Blåkulla i morgon fast ... i en facebooktest blev jag en ängel. Då kan det bli svårt att komma in.

I min "Årspraktika" läser jag att häxskräcken var (är?) som störst på skärtorsdagen. Då försåg sig påskkärringarna med alla sina fruktade trolldomsgrejor. Sedan drog tanterna till Blåkulla och hade ihop det med den onde själv i hög person. Sedan kom de tillbaka på påsdkdagens morgon och såg ut som vanliga ladies, men lyssnade man noga kunde man höra att de läste bönerna baklänges.

Det kan bli ordning på min mallisfigur trots allt. Forskare har hittat en GRÖN fettcell (var då kan man undra) som är så listig att den käkar upp de vita. Skicka genast hit några stycken.
Jag börjar bli desperat.

4 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

du har alltid mallis-figur och ALLT sitter i ditt huvud :)

du ar finast oavsett kilon hit och dit.

gittan sa...

tack

gittan sa...

tack

gittan sa...

tack