fredag 19 mars 2010

Nyhetsbrev


I morgon ... vårdagjämningen!?!


I går kom ett nyhetsmail från "Tjejmilen". Fast jag nästan ... så blev jag ändå lite taggad. Jag kan ju gå sträckan om krafterna tryter det är ju så kul att vara med. Så har mitt resonemang varit varje år. MEN ... när jag står i den enorma klunga som är ute i samma ärende som jag då jädrar ska jag minsann ... Säkert blir det likadant även detta år. Det är bara att börja lägga upp joggingträningen på en vettig nivå. Det gör jag aldrig. Jag borde förstå vid det här laget att jag ALLTID har saknat förutsättningarna att komma bland de främsta tanterna. Jag har inte lungor eller fötter för det. Jag springer bara på ren tjurighet.
Förresten så får jag nog tillskriva envisheten som min främsta egenskap. Den har varit min drivkraft i livet. Emellanåt har den gjort att jag kantrat men min farkost är osänkbar, jag får bara ro lite hårdare ibland.
Nu laddar jag för en jobbarhelg. Till den behöver jag inte träna.


Inga kommentarer: