måndag 2 mars 2009

Vårkänslor?

Vårveckan har inletts i och med att vi bytte månad. Mars brukar bjuda på många vädertyper. Den kallas vårmånaden i min årstidspraktika. Vi får dock ha tålamod med vårvädret. I tidig morgontimme tog jag en joggingrunda i snesnö. Det kändes långt i från vårlikt när snön piskade in i ögonen, men man ska inte klemas bort.

Lena och jag har haft en mystrevlig helg med pubrunda och tokshopping. Nu lider kontot av aneroxia neurosa. Det får bli lite snålt framöver med utsvävningar och klädinköp. Framförallt det sista. Men det fanns ett uppdämt behov av både kläder och heminredning.
Vänskap kan man däremot inte nog värdera.

Nya och fräscha hänger mina nya blommiga gardiner i kökfönstret och försöker blidka solen.

4 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

vad det känns bra att du tokshoppat nu veckan innan jag ska till stockholm. känns som att INGET du säger till mig angående vad jag köper eller för hur mycket jag köper, har någon inverkan. jag ska bara hänvisa till detta blogginlägg :)

saknar dig mamma!!!

Anonym sa...

Saknar dig också gullefjun!!!

pyrola sa...

Testar!

pyrola sa...

Såja, då har datalektikern äntligen kommit på hur jag ska kunna lägga in en kommentar. Hade skrivit ett långt inlägg igår och så missfibblade jag bort det. Vi får ta igen det per telefon.
1000,1000 tack för senast, jag vill snart komma ner till dig och "havet" igen. OBS! Ändrat användarnamn, kanske lite suspekt i dessa pyromantider.